arrow_drop_up arrow_drop_down
23 november 2019 

Uitslagen West Nederland 2019

De Nightlife Awards zijn populariteit Awards. Dat betekent dat wij geen kwaliteitsoordeel geven, maar puur kijken naar de populariteit van de bedrijven op social media en het behaalde aantal stemmen. Ons geavanceerde softwaresysteem kan steeds meer harde relevante cijfers meten, waarmee we een ranglijst kunnen maken voor de toekenning van de Nightlife Awards. Welke onderdelen dat allemaal zijn, vind je in de testresultaten hieronder. Dat we over harde cijfers beschikken heeft vele voordelen. Het belangrijkste is dat we daardoor transparanter kunnen zijn en dat de nummers 2 en 3 ook kunnen zien, wat ze kunnen verbeteren. Niet alleen om volgend jaar in aanmerking te kunnen komen voor een Award, maar ook om hun marketing kanalen te versterken en daardoor hun achterban nog beter te kunnen bedienen.

Om in de ranglijst opgenomen te worden, moet je wel eerst voldoende stemmen hebben behaald. Dat betekent dat er ook bedrijven zijn die op social media mogelijk hoger scoren, maar niet in in de lijst staan, omdat ze onvoldoende stemmen hebben gehaald. Wij zullen daarom volgend jaar, ruim voor de stemperiode, bedrijven met hoge social media scores hierover informeren.

In West Nederland wordt er relatief minder gestemd. Maar gelukkig zien de toppers wel de waarde van de Award in. Tante Roosje was dit jaar de social media koningin. Met name op Facebook scoort het bedrijf het hoogst van alle Nightlifebedrijven. Bij de stemmen bleef het Jantjes Verjaardag dit jaar maar nipt voor.

De Clubs in West Nederland, en dan met name in de grote steden als Amsterdam en Rotterdam, blijven passief als het gaat om actief stemmen genereren. Op social media zitten daar wel de grote kanonnen. Hoewel er ook een aantal door de mand vallen met een grote fanbase, maar een bedroevend lage respons en betrokkenheid.

Over de schrijver
Reactie plaatsen