arrow_drop_up arrow_drop_down
1 november 2019 

Hoe wordt er gejureerd?

De Nightlife Awards zijn populariteits Awards. Dat betekent dat wij ons met de uitslag zoveel mogelijk baseren op het uitgaanspubliek. Daarvoor willen we harde cijfers en die hebben we door te meten met drie meetinstrumenten: stemmen, kracht Facebookpagina en kracht Instagrampagina.

Stemmen

In de stemweken van 27 september t/m 13 oktober 2019 kon er gestemd worden op alle bedrijven. Stemmers waren verplicht op een top3 te stemmen, waardoor ook niet actieve deelnemers stemmen hebben gekregen als 2e en 3e stem. Alle stemmen worden bij elkaar opgeteld en daar komt een ranglijst uit. Het bedrijf met de meeste stemmen krijgt 1 punt, de 2e 2 punten, enzovoort tot de laagste die 630 punten kreeg.

Facebook

We meten ook regelmatig de kracht van de Facebookpagina. In de afbeelding zie je daar een voorbeeld van. Bij Page Performance wordt een combinatie van betrokkenheid en de gemiddelde wekelijkse groei gemeten. Maar we meten ook het aantal fans, de wekelijkse groei, de betrokkenheid van de bereikte personen, de interactie op berichten, het aantal posts per dag en, heel belangrijk, de advertentiewaarde van het bereik van berichten. Van elk onderdeel maken we een ranking en op basis daarvan een eindranking. Het bedrijf dat in Nederland het beste heeft gescoord krijgt 1 punt, de 2e 2 punten enzovoort tot de laagste die 630 punten kreeg.

Instagram

Ook meten we de krachtvan de Instagram pagina. In de afbeelding zie je daar een voorbeeld van. Hier meten we de interactie op posts, het aantal commentaren, het aantal likes op posts, het aantal fans, de betrokkenheid van de ontvangers in het algemeen en het totaal aantal reacties. Ook hier maken we van elk onderdeel een ranking en op basis daarvan een eindranking. Het bedrijf dat in Nederland het beste heeft gescoord krijgt 1 punt, de 2e 2 punten enzovoort tot de laagste die 630 punten kreeg.

Einduitslag

De einduitslag laat zich raden. De eindranking van het stemmen, de kracht van de Facebookpagina en de kracht van de Instagrampagina wordt bij elkaar opgeteld en het bedrijf met de laagste score in zijn categorie, ontvangt dinsdag 12 november in Club Munch Rotterdam een Nightlife Award.

Over de schrijver
Reactie plaatsen