Vernieuwde Nightlife Awards 2017 trapt af tijdens Amsterdam Dance Event (ADE) in Amsterdam

Dit jaar wordt de 13e editie van de Nightlife Awards gehouden op dinsdag 17 oktober in Amsterdam. Dat is aan de vooravond van het Amsterdam Dance Event (ADE), het grootste internationale dance event ter wereld. De locatie is op dit moment nog niet bekend, maar wij verwachten hier snel meer informatie over te kunnen geven.

De Nightlife Awards zijn populariteitawards, die sinds 2002 worden uitgereikt. Hier vindt u een uitgebreid overzicht van alle winnaars in de afelopen jaren. Dat betekent dat het het oordeel van het uitgaanspubliek bepalend moet zijn. We zijn nog bezig met een vernieuwde categorie-indeling, maar het gaat voornamelijk om de populairste clubs, evenementenlocaties, danscafes, feestcafes en shotjesbars. Hoe wij tot de einduitslag komen, leest u hieronder.


Welke bedrijven komen in aanmerking?

In principe komen alle Nightlifebedrijven in aanmerking. Op alle bedrijven kan gestemd worden en ze worden allemaal gedurende het hele jaar op diverse Facebookprestaties beoordeeld. Het afgelopen jaar hebben wij alle Nightlifebedrijven nauwkeurig in kaart gebracht. Aan onze definitie voldoen ca. 830 horecabedrijven. Nightlifebedrijven zijn voor ons commerciele horecabedrijven waarbij voorgrondmuziek, programmering, dansen en/of feesten, essentiele onderdelen zijn van de bedrijfsvoering. Er zijn Awards te winnen voor o.a. Populairste Club, Danscafe, Feestcafe en Shotjesbar. We overwegen daar nog enkele categorieen aan toe te voegen.


Moeten we ons aanmelden voor deelname aan de Nightlife Awards?

In principe niet. Wij denken de hele markt wel in kaart te hebben gebracht. Maar het kan natuurlijk zo zijn dat we toch nog een bedrijf over het hoofd hebben gezien. Indien u onlangs geen mail van ons heeft ontvangen maar toch graag mee wilt doen, kunt u een mail sturen naar:  jacco@nightlifemagazine.nl 


Hoe worden de winnaars bepaald?

De Nightlife Awards zijn populariteitawards. Dat betekent dat het oordeel van het uitgaanspubliek bepalend moet zijn. We gebruiken daarvoor twee belangrijke meetinstrumenten. Evenals voorgaande jaren kan het uitgaanspubliek via Facebook stemmen op hun favoriete club, evenementenlocatie, danscafe, feestcafe of shotjesbar. De stemweken zijn dit jaar van vrijdag 15 september t/m zondag 1 oktober. Nieuw en revolutionair dit jaar is een geavanceerd softwareprogramma waarmee we de populariteit van alle Nightlifebedrijven op Facebook objectief kunnen meten. We hebben metingen gedaan in november, december, januari, april, mei en juli. Ook doen we nog metingen in augustus en september. De resultaten zijn werkelijk nu al verbluffend. Niet alleen de constant populairste Nightlifebedrijven op Facebook komen nu bovendrijven. Wij zijn ervan overtuigd dat dit ook daadwerkelijk de populairste bedrijven zijn. Maar ook de uitkomsten van de uitgebrachte stemmen tellen nadrukkelijk mee in de einduitslag. 


Belangrijk is dat we deze harde cijfers na afloop kunnen publiceren en dat ook niet winnaars kunnen zien, op welke onderdelen zij hun concurent(en) voor hebben moeten laten gaan.


Wat meten jullie op Facebook?

Wij hebben 830 Nightlifebedrijven meerdermalen onderworpen aan een uitgebreid en objectief Facebookonderzoek. De bedrijven zijn bijna het gehele jaar door objectief beoordeeld met een geavanceerd softwareprogramma op de volgende onderdelen:

- omvang fanbase (aantal Nederlandse paginalikes)

- interactie & betrokkenheid (aantal reacties en likes op posts in relatie tot fanbase)

- presentatie, variatie & design (hoe vaak wordt er gepost en worden alle mogelijheden benut)

- gemiddelde maandelijkse groei 

Deze vier onderdelen zeggen veel, zo niet alles, over de populariteit van de individuele bedrijven op Facebook. Omdat wij gedurende het gehele jaar maar liefst 8 meetingen verrichten, is de invloed van een sterke of zwakke momentopname nihil. Je moet dus als bedrijf het gehele jaar presteren om in aanmerking te kunnen komen voor een Award.


Wanneer kan er gestemd worden?

Vanaf vrijdag 15 september t/m zondag 1 oktober kan er via Facebook gestemd worden op alle Nightlifebedrijven. In onze stemmodule zitten 830 commerciele Nightlifebedrijven. Al deze bedrijven ontvangen eind augustus van ons een link naar de stemmodule die ze op hun eigen Facebookpagina kunnen plaatsen. De stemmer mag in totaal op drie verschillende bedrijven stemmen en moet deze stemmen via zijn eigen unieke emailadres bevestigen. Alleen bevestigde stemmen gelden en per uniek emailadres kan er maar 1 keer gestemd worden. Dit jaar kan er ook weer via sms worden gestemd. Hiervoor gelden geen beperkingen.


Waarom moet er op drie bedrijven worden gestemd?

De bedrijven die actief deelnemen, krijgen veel eerste stemmen. Bedrijven die niet actief deelnemen maar wel populair zijn krijgen dan toch nog veel tweede en derde stemmen. Dit geeft ons een veel breder en objectiever inzicht in de populariteit van alle bedrijven. Met andere woorden. Actieve deelname is absoluut een pre en verhoogt de kansen, maar dat wil niet zeggen dat populaire bedrijven die niet actief deelnemen geen enkele kans meer maken. Overigens kunnen wij zien wanneer bedrijven de drie stemmogelijkheden voorprogrammeren. Die worden niet meegenomen in de einduitslag.


Heeft het nog wel zin om stemmen te genereren?

Ja wel degelijk! De uitslagen van ons Facebookonderzoek staan uiteraard wel vast en hebben grote invloed, maar de verschillen kunnen teniet worden gedaan in de stemweken. De Awardwinnaars moeten op beide onderdelen overtuigend scoren. 


Komt er geen Mystery Guest meer?

Het Mystery Guest programma is niet alleen een tijdrovend en kostenverhogend element. Het schiet ook grotendeels zijn doel voorbij. Je bent afhankelijk van de subjectieve beoordeling van de mystery guest. Bovendien kan de beoordeling op een niet representatief tijdstip plaatsvinden. We zetten nu alleen nog Mystery Guests in bij twijfelgevallen en wanneer de harde gemeten cijfers vergelijkbaar zijn, waardoor ze geen overduidelijke winnaar aanwijzen.


Heeft u nog vragen? Mail of bel gerust: jacco@nightlifemagazine.nl of bel 0653 445 218


Deze pagina zal de komende weken en maanden regelmatig worden geupdate met aanvullende informatie. In juli/augustus starten we met het infomeren van bedrijven via email en het sturen van digitaal promotiemateriaal.


Kort Awards Nieuws

  
Uitreiking vooravond Amsterdam Dance Event

De uitreiking van de Nightlife Awards vindt dit jaar plaats in Amsterdam. Niet alleen omdat het de meest innovatieve stad van ons land is. De uitreiking staat gepland op dinsdag 17 oktober. Inderdaad op de vooravond van het Amsterdam Dance Event (ADE). Het grootste internationale dance event ter wereld.  

In die week zijn alle (inter)nationaal aansprekende artiesten, deejays, producers en andere invloedrijke personen uit de dancewereld in Amsterdam. Samen met Buma-Cultuur, de organisator van ADE, zullen we de meest inspirerende artiesten, deejays en sprekers benaderen om een kwalitatieve bijdrage te leveren. 

Netwerkevent, Seminars en Buffet

Dit jaar organiseren we op de middag een netwerkevent met inspirerende seminars en aansluitend een buffet. Dit exclusieve middagevent is uitsluitend voor ondernemers en andere professionals in de Nightlifebranche. Op dat moment is de top van de internationale Nightlifebranche in Amsterdam en wij zorgen er voor dat de meest aansprekende en inspirerende sprekers acte de presance zullen geven.

11 redenen deelname aan de Nightlife Awards

1. Genereer positieve lokale en regionale publiciteit en meld met een persbericht dat uw bedrijf deelneemt aan de Nightlife Awards. Gratis positieve publiciteit is immers altijd meegenomen.

2. Een mooie gelegenheid om van uw bezoekers fans te maken door ze te vragen op uw bedrijf te stemmen tijdens de stemweken van 15 sept. t/m 1 oktober.

3. Een mooie gelegenheid om uw personeel op scherp te zetten, de draaiboeken weer met ze door te nemen en van uw personeelsleden ambassadeurs te maken.

4. De uitreiking van de Nightlife Awards is tevens het grootste personeelsfeest van de Nightlifebranche. Ook dit jaar verwachten we weer ruim duizend personeelsleden. Veel ondernemers gebruiken dit uitje als beloning voor het personeel. Goed voor de teambuilding en loyaliteit van uw werknemers.

5. Ondernemers en personeel ontmoeten hun collega's vanuit het hele land in een ongedwongen, ontspannen en vooral feestelijke sfeer. Daardoor zijn er al samenwerkingen en uitwisselingen ontstaan.

6. De locatie van deze editie is een hele bijzondere. Ook wij zullen met het programma inspirerende elementen inbrengen. U en uw personeel doen hier zeker nieuwe ideeen op. 

7. Dit jaar krijgt u ook volop tips over het overvolle ADE programma. Daar zitten zeker events bij die u eigenlijk niet mag missen om inspiratie op te doen.

8. Hoewel deelnemen belangrijker is dan winnen, bestaat er altijd een kans dat u met een Award aan de haal gaat. Winnaars ontvangen uiteraard meer lokale en regionale publiciteit en soms zelfs landelijke. 

9. Na afloop kunt u zien op welke Facebookonderdelen u beter of minder heeft gescoord dan uw concurrent(en). Daar kunt u het komende jaar uw voordeel mee doen.

10. Dit jaar hebben we met ADE een fantastisch podium. De Nederlandse Nightlifebranche komt daarmee onder de aandacht bij veel nationale en internationale Nightlife professionals. Hier kunnen we ons niet alleen als branche uitstekend profileren. U kunt er als bedrijf zeker ook van profiteren.

11. Met actieve deelname houdt u het enige event dat deze unieke branche nog heeft in stand. Ik denk dat we dit met zijn allen moeten koesteren.